Obchodní podmínky Elektro Novotný s.r.o.

1. Úvodní ustanovení

1.1. Obchodní podmínky společnosti Elektro Novotný s.r.o., IČO: 093 08 806, se sídlem Trboušany 62, PSČ 664 64 Trboušany, obchodní společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 118217, (dále jen „obchodní podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy týkající se koupě zboží nebo provedení díla, uzavírané mezi dodavatelem a odběratelem, prostřednictvím rozhraní webové stránky www.elnov.cz.

1.2. Ustanovení obchodních podmínek jsou ve smyslu §1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník (dále jen „OZ“) nedílnou součástí kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo.

1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě o dílo nebo v kupní smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě o dílo nebo v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.4. Znění obchodních podmínek může dodavatel měnit či doplňovat. Pro jednotlivé uzavřené smlouvy je rozhodující vždy znění obchodních podmínek platné ke dni odeslání objednávky odběratele. V případě, že se změna obchodních podmínek má týkat i smluv uzavřených přede dnem jejich účinnosti, je dodavatel povinen tuto změnu obchodních podmínek sdělit odběrateli způsobem vyplývajícím ze zavedené obchodní praxe stran, primárně však e-mailem. Tuto změnu musí oznámit nejméně 30 dnů před jejím provedením, přičemž v této lhůtě má odběratel právo změnu odmítnout a smlouvu mezi dodavatelem a odběratelem vypovědět. Tímto nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek v době uzavření smlouvy o dílo nebo kupní smlouvy.

1.5 Dodavatel je oprávněn k prodeji zboží a provádění díla na základě živnostenského oprávnění, když živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor v oblasti ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

2. Návrh na uzavření smlouvy

2.1. Dodavatelem je společnost Elektro Novotný s.r.o., IČO: 093 08 806, se sídlem Trboušany 62, PSČ 664 64 Trboušany, obchodní společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 118217. Kontaktní údaje a provozní místa jsou uvedeny na webových stránkách www.elnov.cz.

2.2. Odběratelem je podnikatel nebo spotřebitel.

2.3. Podnikatelem je osoba, která samostatně vykonává na svoji odpovědnost a účet výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele se považuje také osoba, která uzavírá smlouvu v souvislosti se svou obchodní činností, výrobní či obdobnou činností při samostatném výkonu povolání nebo osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

2.4 Spotřebitelem je osoba, která uzavírá smlouvu s dodavatelem nebo s ním jinak jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu povolání.

2.5. Poptávka je individuální dotaz odběratele na objem zboží či služeb, které by měly být předmětem kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo. V případě, že poptávka obsahuje i požadavek na zpracování individuální cenové nabídky na dodávku zboží, musí být dostatečně zřejmé požadované zboží a jeho množství.

2.6. Poptávka na individuální cenovou nabídku pro provedení díla musí obsahovat požadovaný rozsah díla, včetně pracnosti v hodinové zúčtovací sazbě (dále jen „HZS“), použitého materiálu a jeho množství, dopravy a ostatních nákladů. Pokud toto poptávka neobsahuje, je nutné provést návrh a zpracování individuální cenové nabídky. Návrh provedení díla i zpracování individuální cenové nabídky je placenou administrativní službou zpoplatněnou podle ceníku elektroinstalačních, montážních a servisních prací (dále jen „ceník“), pokud není dále uvedeno jinak.

2.7. Webové rozhraní na stránkách www.elnov.cz obsahuje informace o zboží a poskytovaných službách, jakož i jejich cenu. Ceny v ceníku jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou na webovém rozhraní uvedeny. Webové rozhraní obsahuje také informace o nákladech spojených s balením zboží a dopravou. Cena dodání se určuje podle vzdálenosti z provozního místa dodavatele do místa dodání zboží nebo výkonu díla a zpět. Informace o zboží a poskytovaných službách je výzvou k podání nabídek k uzavření kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo.

3. Uzavření kupní smlouvy

3.1 Odběratel pro vytvoření objednávky, která je na nabídkou k uzavření kupní smlouvy podle § 1732 OZ, použije online formulář na webovém rozhraní, když objednávka obsahuje alespoň údaje o:

  • objednávaném zboží,
  • způsobu úhrady kupní ceny zboží,
  • požadovaném způsobu doručení zboží,
  • nákladech spojených s dodáním zboží.

3.2. Odběratel odešle dodavateli takto vytvořenou nabídku k uzavření kupní smlouvy kliknutím na tlačítko „objednat“. Dodavatel považuje údaje uvedené v objednávce za správné. Odběratel při uzavření kupní smlouvy výslovně souhlasí s použitím dálkových komunikačních prostředků, když náklady takto vzniklé v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí odběratel samostatně. Odesláním objednávky odběratel potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na existenci těchto obchodních podmínek je odběratel před vytvořením objednávky upozorněn a je mu sděleno, že má možnost seznámit se s jejich zněním na webovém rozhraní www.elnov.cz.

3.3 Dodavatel po obdržení objednávky její obdržení odběrateli potvrdí, a to na adresu elektronické pošty odběratele, uvedenou v objednávce.

3.4 Závazkový vztah vzniká doručením potvrzení o obdržení objednávky odběrateli nebo přijetím zálohy (byla-li sjednána).

3.5 Kupní smlouvou se dodavatel zavazuje, že odběrateli odevzdá zboží, které je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k němu, a odběratel se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí dodavateli kupní cenu.

3.6. Dodá-li dodavatel zboží na místo určené odběratelem, převezme odběratel zboží při dodání, v ostatních případech převezme odběratel zboží v místě obvyklém pro podnikání dodavatele.

3.7. V případě, že je nezbytné z důvodů na straně odběratele, dodávat zboží opakovaně nebo jinak, než bylo ve smlouvě smluveno, je dodavatel oprávněn požadovat po odběrateli veškeré náklady s tímto dodáním spojené.

3.8 Projev vůle, který obsahuje dodatky, výhrady, omezení nebo jiné změny, je odmítnutím nabídky a považuje se novou nabídku. Odpověď na nabídku obsahující dodatky či odchylky, které podstatně nemění podmínky nabídky je přijetím nabídky, pokud navrhovatel bez zbytečného odkladu takové přijetí neodmítne.

3.9. Vlastnické právo ke zboží přechází na odběratele teprve úplným zaplacením kupní ceny. Nebezpečí škody na zboží však na odběratele přechází již jeho převzetím, nebo okamžikem, kdy s ním dodavatel umožnil odběrateli nakládat.

4. Uzavření smlouvy o dílo

4.1. Smlouva o dílo se řídí ustanoveními §2586 - §2635 OZ. Zhotovitelem je dodavatel, objednatelem je odběratel, věc potřebná k provedení díla je materiál. Dílem se rozumí zhotovení určité věci, údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem. Dílem se rozumí vždy zhotovení, údržba, oprava nebo úprava stavby nebo její části.

4.2. Za dílo s nehmotným výsledkem jsou považovány návrhy, posudky, měření, ověření, revize a jiné administrativně technické práce, včetně vypracování individuální cenové nabídky na základě požadavku objednatele.

4.3. Smlouva o dílo vzniká přijetím jednoznačného souhlasu dodavatele s učiněnou nabídkou odběratele, přijetím zálohy na provedení díla, nebo zálohy na materiál k provedení díla, pokud byla záloha sjednána.

4.4. Cenová nabídka je odhadem pracnosti v HZS, odhadem spotřeby materiálu, předpokládanou dopravou a dalších nákladů k provedení díla. Zjistí-li dodavatel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, oznámí to odběrateli bez zbytečného odkladu s odůvodněným určením nové ceny. Cena za dílo uvedená v cenové nabídce je vždy považována za cenu s výhradou ve smyslu §2622 OZ. Odběratel může bez zbytečného odkladu odstoupit od smlouvy, požaduje-li dodavatel zvýšení ceny o více než 20 % oproti nabídkové ceně díla. V tomto případě je odběratel povinen nahradit dodavateli část ceny odpovídající rozsahu částečného provedení díla.

4.5. Pokud není možné určit cenu díla před uzavřením smlouvy, zejména při opravách a údržbě, kdy není možné předem určit rozsah díla, tzn. ani není možné předem navrhnout postup, pracnost, potřebný materiál a další náklady, nebo nebyla cena díla předem určena z jiného důvodu, určuje se cena díla podle ceníku a rozsahu skutečně dodaných služeb. V tomto případě je možné dílo provádět po částech.

4.6. Provádí-li se dílo po částech nebo se značnými náklady a neujednaly-li strany placení zálohy, může dodavatel požadovat během provádění díla přiměřenou část odměny s přihlédnutím k vynaloženým nákladům.

4.7. Je-li dílo prováděno v místě určeném odběratelem, je nutná součinnost odběratele zejména umožněním přístupu do určeného místa. Pokud je k provedení díla v místě určeném odběratelem potřebná elektrická energie a voda, součinnost odběratele je nutná i pro připojení k elektrické energii a opatření vody potřebné k provedení díla. Cena díla se o cenu energie a vody nesnižuje.

4.8. Je-li k provedení díla nutná další součinnost odběratele, určí mu dodavatel přiměřenou lhůtu k jejímu poskytnutí. Uplyne-li lhůta marně, má dodavatel právo podle své volby si buď zajistit náhradní plnění na účet odběratele, anebo odstoupit od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy je odběratel povinen nahradit dodavateli vynaložené náklady, nebo cenu za část díla provedenou do doby odstoupení od smlouvy.

4.9. Dodavatel nenese odpovědnost, za uskladněný anebo namontovaný materiál v místě určeném odběratelem před předáním díla, za uskladněný anebo namontovaný materiál nese odpovědnost odběratel.

4.10. Právo na zaplacení ceny díla vzniká provedením díla. Dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno. Dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Odběratel převezme dílo s výhradami, nebo bez výhrad, ihned po dokončení, pokud nebylo ujednáno s dodavatelem před uzavřením smlouvy o dílo jinak. Provádí-li se dílo postupně a lze-li jednotlivé stupně odlišit, může být předáno a převzato i po částech.

4.11. Dílo s nehmotným výsledkem se považuje za předané, je-li dokončeno a dodavatel umožní odběrateli jeho užití. Za umožnění užití díla s nehmotným výsledkem je považováno i jeho zaslání, nebo zpřístupnění s použitím komunikačních prostředků na dálku.

4.12. Převod povinností a práv odběratele na třetí stranu lze provést pouze se souhlasem dodavatele.

5. Odstoupení od smlouvy

5.1. Dojde-li k podstatné změně při plnění smlouvy, zejména v případě zjištění nepředpokládaných překážek, které smluvní strana nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou, mohou se smluvní strany dohodnout na změně smlouvy nebo změně termínu plnění. Pokud dohoda není možná, lze od smlouvy odstoupit.

5.2. Dodavatel je oprávněn, do doby převzetí zboží odběratelem, odstoupit od kupní smlouvy v případě okolností znemožňujících mu dodání objednaného zboží.

5.3. Zjistí-li dodavatel při provádění díla skryté překážky týkající se místa, kde má být dílo provedeno, znemožňující provést dílo dohodnutým způsobem, oznámí to bez zbytečného odkladu odběrateli a navrhne mu změnu díla. Do dosažení dohody o změně díla může jeho provádění přerušit. Nedohodnou-li se strany na změně smlouvy v přiměřené lhůtě, může kterákoli z nich od smlouvy odstoupit. Dodavatel má právo na cenu za část díla provedenou do doby, než překážku mohl při vynaložení potřebné péče odhalit.

5.4. Má-li být dílo prováděno v místě určeném odběratelem a odběratel neumožní dodavateli řádný přístup nebo podmínky ve sjednaném termínu, může dodavatel od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy má dodavatel právo na náhradu vynaložených nákladů spojených s plněním smlouvy.

5.5. Pokud odběratel zjistí překážku ještě před sjednaným termínem plnění smlouvy, může navrhnout změnu termínu. Pokud změna termínu není možná, může od smlouvy odstoupit. Pokud odběratel odstoupí od smlouvy a dodavateli již vznikly náklady, má dodavatel právo na náhradu vzniklých nákladů. Pokud dodavatel opatřil věc k provedení díla, odběratel ji musí odebrat.

5.6. V ostatních případech je možné ukončit smluvní závazek pouze vzájemnou dohodou smluvních stran.

5.7. Odběratel bere na vědomí, že podle § 1837 OZ nelze odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno dle přání odběratele nebo pro jeho osobu. Dále nelze odstoupit od smlouvy ohledně zboží, které bylo v uzavřeném obalu, odběratel jej vyňal a z hygienických důvodů je nelze vrátit.

5.8. Oznámení o odstoupení od smlouvy je nutné sdělit druhé smluvní straně formou jednostranného právního jednání (dopisem či emailem).

5.9. V případě odstoupení od kupní smlouvy ze strany dodavatele je tento povinen vrátit odběrateli uhrazenou kupní cenu bezhotovostním převodem na bankovní účet odběratele nejpozději do 14 ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy. Náklady spojené s balením a dodáním zboží nejsou součástí kupní ceny.

5.10. Je-li sjednána a uhrazena záloha, je dodavatel oprávněn tuto jednostranně započíst na doposud vynaložené náklady spojené s plněním smlouvy. Nedojde-li k započtení zálohy na vynaložené náklady vůbec nebo jen částečně, je dodavatel povinen zálohu či její část vrátit odběrateli bezhotovostním převodem na bankovní účet odběratele nejpozději do 14 ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy.

5.11. Zboží musí být dodavateli vráceno do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy dodavateli. Odstoupí-li odběratel od kupní smlouvy, nese tento náklady spojené s vrácením zboží. Odstoupí-li odběratel od kupní smlouvy, dodavatel není povinen vrátit přijaté finanční prostředky odběrateli dříve, než mu odběratel zboží vrátí. Odběratel nese přímé náklady spojené s vrácením zboží, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je dodavatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku odběratele navrácení kupní ceny.

5.12. V případě odstoupení od smlouvy o dílo, má dodavatel právo požadovat náhradu již vzniklých nákladů v souvislosti s plněním smlouvy, a v případě, že již došlo k částečnému plnění, má dodavatel právo na úhradu částky odpovídající již částečně provedenému dílu.

6. Spotřebitelské smlouvy

6.1. Spotřebitel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy a v průběhu plnění smlouvy. Náklady vzniklé spotřebiteli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí spotřebitel sám.

6.2. Dodavatel umožní spotřebiteli vytisknout veškerou komunikaci spojenou s uzavřením smlouvy, stáhnout a vytisknout obchodní podmínky, stáhnout a vytisknout ceník, stáhnout a vytisknout cenovou nabídku, byla-li před uzavřením smlouvy vypracována, nebo potvrzení o přijetí objednávky. Přístupové údaje ke komunikaci a stažení dokumentů jsou zaslány spotřebiteli na uvedenou emailovou adresu. Přístup ke komunikaci a stažení dokumentů může být ukončen dodavatelem po 14 dnech od dokončení plnění vyplývajícího ze smlouvy bez dalšího upozornění spotřebitele, nebo vyřešení, či uzavření požadavku spotřebitele bez uzavření smlouvy. V případě, že spotřebitel vyžaduje doručení vytištěných dokumentů, může dodavatel účtovat navíc ceny dle ceníku, spojených s vytištěním a doručením.

6.3. Odběratel spotřebitel je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostředkem komunikace na dálku ve lhůtě 14 dnů. Odběratel spotřebitel je oprávněn použít přiložený vzorový formulář.

6.4. Dodavatel informuje odběratele spotřebitele, že pro mimosoudní řešení sporů, je příslušná Česká obchodní inspekce. Návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu je možné podat do 1 roku ode dne, odběratel spotřebitel uplatnil své právo, jež je předmětem sporu u odběratele poprvé. Bližší informace jsou dostupné na www.adr.coi.cz.

7. Platební podmínky

7.1. Úhradu kupní ceny nebo úhradu provedení díla může odběratel provést:

  • bankovním převodem,
  • v hotovosti.

Společně s kupní cenou je odběratel povinen zaplatit dodavateli také náklady spojené s dodaním a balením zboží.

7.2. Faktura, nebo jiný předpis k platbě, se zasílá s použitím komunikačních prostředků na dálku. Odesláním objednávky resp. návrhu na uzavření kupní smlouvy či smlouvy o dílo uděluje odběratel výslovný souhlas se zasíláním faktur v elektronické formě dálkovým komunikačním prostředkem.

7.3 V případě bezhotovostní platby je odběratel povinen uhradit příslušnou společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek odběratele uhradit příslušnou částku splněn okamžikem připsání této částky na účet dodavatele. Odběratel je povinen účtovanou částku uhradit na účet dodavatele tak, aby nejpozději v den splatnosti byla částka připsána na účet dodavatele, jinak je odběratel v prodlení. Objednávka je dodavatelem zpracována po připsání příslušné částky na účet dodavatele.

7.4 Dodavatel vystaví ohledně platby související se smluvním závazkem daňový doklad – fakturu. Při přijetí platby v hotovosti dodavatel vydá odběrateli účtenku. V případě, že není možné vydat ihned tištěnou účtenku, může být účtenka zaslána odběrateli ve formátu PDF s použitím komunikačních prostředků na dálku. Dodavatel je plátcem daně z přidané hodnoty.

7.5. V případě prodlení s úhradou závazků vyplývajících ze smlouvy je dodavatel oprávněn požadovat navíc úhradu smluvních úroků z prodlení ve výši 0,05% ročně z dlužné částky za každý den prodlení, čímž není omezeno právo na náhradu škody ani na náhradu nákladů vzniklých vymáháním dluhu.

7.6. Dodavatel může, v souladu s §1879 OZ postoupit pohledávku třetí osobě i bez souhlasu odběratele dlužníka a náklady na vymáhání pohledávky budou účtovány postupitelem. Dodavatel je oprávněn předat postupiteli za účelem vymáhání pohledávek i osobní údaje odběratele dlužníka.

7.7. Dodavatel může vyžadovat zálohu až do výše 100% ceny zboží a nákladů spojených s dodáním zboží před uzavřením kupní smlouvy, zejména pokud jde o zboží vyšší ceny anebo jde o zboží, které dodavatel běžně nenabízí.

7.8. Dodavatel může vyžadovat zálohu až do výše 100% ceny materiálu potřebného k provedení díla před uzavřením smlouvy o dílo, zejména pokud jde o materiál vyšší ceny anebo jde o materiál, který dodavatel běžně nepoužívá. Pokud není možné potřebný materiál předem určit, může dodavatel vyžadovat zálohu na provedení díla až do výše 70% předpokládané ceny díla.

7.9. Dodavatel může vyžadovat zálohu až do výše 100% ceny za provedení díla s nehmotným výsledkem před uzavřením smlouvy o dílo s nehmotným výsledkem předávaného s použitím komunikačních prostředků na dálku nebo před jeho předáním.

7.10. Záloha ve výši 100% před uzavřením smlouvy je vyžadována, pokud odběratel byl v minulosti v prodlení závazků vyplývajících ze smlouvy vůči dodavateli.

7.11. Cena za parkovací oprávnění (dále jen „parkovné“) v zónách placeného stání není službou poskytovanou dodavatelem, pokud je parkovné zahrnuto do daňového dokladu dodavatele, je součástí zdanitelného plnění podle zákona o DPH. Pokud parkovné uhradí odběratel úhradou dokladu za parkovné, nebo zajistí parkovací oprávnění sám, dodavatel parkovné neúčtuje. Dodavatel může vyžadovat zálohu na úhradu parkovného a na vyřízení parkovacího oprávnění ve výši 100%. V případě odstoupení od smlouvy, nebo jinému zkrácení doby parkování, se uhrazené parkovné nevrací.

7.12. Pokud dojde k uzavření smlouvy o dílo do jednoho měsíce od předání individuální cenové nabídky a byla řádně uhrazena cena za vypracování této nabídky, cena díla se snižuje o uhrazenou cenu za vypracování cenové nabídky formou slevy při vyúčtování díla.

7.13. Předpokládá se, že odběratel souhlasí se zasíláním daňových dokladů elektronicky ve smyslu §26 zákona č. 235/2004 Sb., zákon o DPH. Tento svůj souhlas odběratel potvrdí před uzavřením smlouvy, nebo nejpozději v průběhu plnění smlouvy. Pokud se tak nestane a odběratel požaduje předání dokladu v listinné podobě, dodavatel může účtovat poplatky za tisk a doručení podle ceníku.

8. Práva z vadného plnění a záruka za jakost

8.1 Práva z vadného plnění se řídí obecně závaznými právními předpisy zejm. § 1914 až § 1925, § 2099 až § 217, § 2161 až § 2174 OZ.

8.2. Odběratel tímto na sebe přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 OZ.

8.3. Odběratel zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.

8.4. Pokud odběratel převezme dílo s výhradami, musí být tyto výhrady sepsány v předávacím protokolu. Pokud odběratel převezme dílo bez výhrad, má se zato, že dílo nemá při předání vadu.

8.5. Odběratel není oprávněn požadovat provedení náhradního díla, jestliže předmět díla vzhledem k jeho povaze nelze vrátit nebo předat dodavateli.

8.6. Zárukou se dodavatel zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.

8.7. Záruční doba běží od přechodu nebezpečí na odběratele. Záruční doba se uvádí v záručním listu nebo ve smlouvě. Pokud není záruční doba uvedena, platí pravidla pro záruční dobu:

a) u baterií není možné z povahy věci přiznat záruku

b) 1000 hodin – doba opotřebení tepelných světelných zdrojů (žárovky, halogeny)

c) 5000 hodin – doba opotřebení vysokotlakých výbojkových světelných zdrojů (výbojky)

d) 10000 hodin – doba opotřebení nízkotlakých výbojkových světelných zdrojů (zářivky)

e) 10000 hodin – doba opotřebení luminiscenčních světelných zdrojů (LED zdroje)

f) 3 měsíce – doba opotřebení dobíjecích baterií

g) 6 měsíců – doba opotřebení akumulátorů

h) 24 měsíců – záruka ze zákona u ostatních spotřebních věcí

8.8. Odběratel nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost, věc byla použita k jinému než obvyklému účelu, používáním věci v nevhodných podmínkách nebo v rozporu s návodem k obsluze, nebo byla-li vada způsobena jiným zaviněním odběratele.

8.9. Práva z vadného plnění a ze záruky ztrácí odběratel připojením elektrického zařízení nebo elektrického spotřebiče na elektrickou síť neodpovídající příslušným normám, při závadě, která mohla vzniknout přepětím v síti, pokud není instalována odpovídající ochrana proti přepětí, zásahem do zařízení osobou bez odborné kvalifikace, anebo osobou bez oprávnění a osvědčení.

9. Vyřízení reklamace

9.1. Práva odběratele vyplývající z odpovědnosti dodavatele za vady, včetně případné záruční odpovědnosti, uplatňuje odběratel osobně v místě podnikání dodavatele: Elektro Novotný s.r.o., sklad a provoz, Ostopovická 756/10, 664 47 Střelice, nebo přes webové rozhraní na adrese: www.elnov.cz, anebo písemně na emailovou adresu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Při reklamaci je odběratel povinen jednoznačně označit předmět reklamace, popsat vady a upřesnit požadovaný způsob vyřízení reklamace. Zároveň odběratel předloží fakturu, účtenku v hotovosti, zakázkový nebo dodací list, nebo jejich kopie, či jiný doklad opravňující odběratele k reklamaci.

9.2. Odběratel doručí reklamovanou věc do provozovny dodavatele, tak aby nedošlo k jejímu poškození na vlastní náklady. Dodavatel přitom vydá odběrateli potvrzení o převzetí věci k reklamaci. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dodavatel obdržel od odběratele reklamované zboží.

9.3. Dodavatel rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 30 pracovních dnů, nedohodnou-li se strany jinak. 

9.4. O výsledku reklamačního řízení bude odběratel vyrozuměn písemně emailem. Dodavatel vydá odběrateli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o případném provedení opravy a době jejího trvání, popřípadě písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

9.5. Odběratel má právo na úhradu nutných nákladů za dopravu zboží, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. Tyto náklady musí odběratel prokazatelně doložit. V případě neoprávněné reklamace nemá odběratel nárok na náhradu svých nákladů spojených s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

9.6. Pokud se smluvní strany dohodnou na jiném způsobu vyřízení reklamace, nebo na jiném místě vyřízení reklamace, uhradí odběratel dodavateli náklady vzniklé odlišným vyřízením reklamace.

10. Ochrana osobních údajů

10.1. V případě že dojde k uzavření smlouvy, nebo vzniknou náklady při přípravě smlouvy, je nutné zpracovat a ukládat údaje povinně požadované zákony, a to i bez souhlasu subjektu osobních údajů. Jde o identifikační údaje odběratele, jméno, příjmení, fakturační adresa, místo dodání zboží nebo provedení díla.

10.2. Právním důvodem ke zpracování osobních údajů je plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů. Zároveň je zpracování nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje. Právní povinnosti pro ukládání a zpracování osobních údajů jsou uvedeny zejména v zákonech: Občanský zákoník, zákon č. 89/2012 Sb., Zákon o účetnictví, zákon č. 563/1991 Sb., Zákon o daních z příjmů, zákon č. 586/1992 Sb. a Zákon o dani z přidané hodnoty, zákon č. 235/2004 Sb.

10.3. Ukládány jsou zejména poptávky, nabídky, smlouvy, revize, účetní a daňové doklady, které mohou obsahovat identifikační i osobní údaje dodavatele, odběratele, příjemce, místo a předmět zdanitelného plnění. Doklady si mohou ze zákona vyžádat státní orgány (zejména pro účely trestního řízení, opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, správního řízení, občanského soudního řízení, daňového řízení atd.). Z jiného než zákonného důvodu nejsou osobní údaje předávány žádné třetí straně.

10.4. Osobní údaje odběratelů se v tomto případě uchovávají po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se zdanitelné plnění uskutečnilo, v následujícím zdaňovacím období jsou zlikvidovány. Tyto doklady není možné zlikvidovat dříve ani na žádost subjektu osobních údajů.

10.5. Pokud nedojde k uzavření smlouvy a nevzniknou náklady při přípravě smlouvy, budou poskytnuté osobní údaje vymazány po třiceti dnech od ukončení jednání o smlouvě, pokud dojde k vyřešení a uzavření požadavku odběratele směřujícího k uzavření smlouvy.

11. Závěrečná ujednání

11.1. Smluvní strany výslovně souhlasí s předáváním informací s použitím komunikačních prostředků na dálku přes webové rozhraní dodavatele. Smluvní strany výslovně souhlasí s použitím dálkové komunikace prostřednictvím elektronické pošty. Dokumenty jsou předávány vždy ve formátu PDF s použitím komunikačních prostředků na dálku.

11.2. Právní vztahy, včetně otázek platnosti a následků neplatnosti se řídí českým právem. Ve věcech smlouvou ani obchodními podmínkami výslovně neupravených se bude smluvní vztah řídit ustanoveními obecně závazných právních předpisů, zejména občanským zákoníkem a předpisy souvisejícími.

11.3. Veškeré spory budou smluvní strany řešit především společným jednáním s cílem dosáhnout smírného řešení. Jakýkoliv spor vzniklý ze smlouvy, pokud se jej nepodaří urovnat jednáním mezi smluvními stranami, bude rozhodnut k tomu věcně a místně příslušným soudem.

11.4. Odběratel uzavřením smlouvy potvrzuje, že se seznámil s úplným zněním těchto smluvních obchodních podmínek, že rozumí veškerým jejím ustanovením a že s nimi v plné míře souhlasí.

11.5 Je-li některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane v budoucnu, namísto takovéhoto ujednaní, se užije ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatnosti nebo neúčinností ujednání není dotknuta platnost ostatních ujednání.

11.6 Aktuální znění obchodních podmínek je vždy přístupné na webových stránkách www.elnov.cz

11.7 Přílohou těchto obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

11.8. Tyto obchodní podmínky vstupují v platnost dne 1.1.2020.

VZOR OZNÁMENÍ O ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

 

Odesílatel, odběratel:

Jméno a příjmení:

Bydliště:

E-mail:

Telefon:

Dodavatel, adresát:

Elektro Novotný s.r.o.

IČO: 093 08 806

Se sídlem Trboušany 62, PSČ 664 64 Trboušany

Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy

Dne….. jsem si na Vašich internetových stránkách www.elnov.cz objednal zboží …………v hodnotě………….., číslo objednávky……. Předmětné zboží jsem obdržel dne ……

Dle § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník tímto odstupuji od kupní smlouvy stran výše uvedeného zboží uzavřené prostřednictvím dálkové komunikace – internetu. Zboží Vám zasílám zpět a současně Vás prosím o poukázání kupní ceny ve výši ……. Kč na bankovní účet č. …… nejpozději do 14 dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.

Napište nám a společně probereme Vaše požadavky
Konzultace zdarma

Napište nám a společně probereme Vaše požadavky